» Erzurum Kuş Cenneti’ne Yolculuğumuz Erzurum Sitesi
ERZURUM ERZURUM ERZURUM
Erzurum Kuş Cenneti’ne Yolculuğumuz
Bu yazı 1.293 kez okundu.
8 Nisan 2015 09:41 tarihinde eklendi

Bu satırları yazmaya başlarken kalbim güm güm vuruyor nasıl yazacağım diye. Gördüklerimi nasıl aktaracağım diye. Sevindirici huzur verici manzaraları nasıl aktaracağım diye. Üzücü, düşündürücü oluşumları nasıl yazacağım diye. Senelerdir hülyasını kurduğumuz kuş cennetine yolculuğumuz Tebrizkapı Sanat Çarşısında toplanıp, Büyükşehir Belediyesinin otobüsüne binişimizle başladı.

Havaalanı yolunda ilerliyoruz. Tabiatın yeryüzünde görkemli bir ovası gözlerimiz önünde seriliyor.  Mevsim daha baharın başlangıcı bile sayılmazken Karasu’nun eski ayağı suyun berraklığını ve coşkunluğunu cömertçe sunuyor.  Çimenler küçük küçük yeşermeye başlamış. Su öbeklerinde enva-ı çeşit kuşların seyri endam ettiklerini hayret ve hazla gözlüyoruz. Rehberimiz Cemal Sevindi Hoca tok ve gür sesinde övünçle bize kuşları gösteriyor, özelliklerini sıralıyor, isimlerini söylüyor. Adeta rüya da gibiyim.  Elimdeki fotoğraf makinesi ile camdan onları çekmeye çalışıyorum, lakin buna Muaffak olamıyorum, çünkü kuşlar bizden ürküyor ve kaçışıyorlar. Cemal Beyin talimatı ile otobüs güzergâh boyunca kısa molalar veriyor. Biz manzarayı zevkle, iştiyakla temaşa ediyoruz. Tek kelimeyle muhteşem görüntüler yakalıyoruz. Adeta zaman donuyor. Rüzgâr esiyor, biz üşüyoruz. Cemal Hoca üşümeyeyim diye büyük bir nezaket ve fedakârlıkla takkesini bana veriyor. Ekipteki gençler, Şehirder Başkanı Murat Ertaş Bey fotoğraf çekiyorlar. Hoş sohbet havası ovanın havasına mütenasip sürüp gidiyor.  Bende boş durmuyorum. Bazen ayaklı dürbünden, bazen el dürbününden kuşları gözlemliyorum. Ova çok güzel. Kuş çeşitliliği göz kamaştırıyor. Rengârenk, irili ufaklı onlarca kuş türü sürüler halinde havada ve su birikintilerinde arz-ı endam ediyorlar.  Manzaranın muhteşemliğini anlatmaya kelimeler yetmez.

kuş cenneti

Yolculuğumuzun bu bölümünde gördüğümüz olumsuzlukları yazmaya elim varmıyor. Ovanın bu en bereketli ve kuş türleri ile en zengin sahasının imara açıldığını görüyoruz. Bazı şirketlerin depoları, iki ayrı alanda iki çimento fabrikası, inşaatı süren binalar, sulak araziyi hafriyat ve molozlarla dolduran iş makineleri bu harika tabiatta inanılmaz çirkin bir görüntü sergiliyorlar. Her şey o kadar tezat halinde ki bu kadarına şaşırıyorum. Günümüzün bu eşsiz değerini çocuklarımıza devretmek, onlara miras bırakmak yerine adeta kendi ellerimizle yok edilişini görmek yüreğimi paralıyor. Bu da yetmezmiş gibi bu alana sözüm ona alem yapmaya gelenlerin çevreye attıkları, sulara boşalttıkları içki şişeleri, çöp yığınları, poşet artıkları, çocuk petleri güzelim doğayı adeta katlediyor.

Gezide birlikte olduğumuz ilgili ve yetkili herkes bu manzara karşısında üzülüyoruz. Gönüllü olarak çevreyi temizlemeyi teklif ediyorum. Kabul görüyor. Lakin buraların sürekli korunması lazım. Birilerinin bu hoyrat gidişe dur demesi lazım.

Yolculuğumuz Köse memmet köyü, Müdürge, Soğucak Köylerinden sürüyor. Dünyada eşi benzeri az görünen doğal kanyon hepimizin gözlerini kamaştırıyor.  Kuş cennetinin bu kanyon ve yanındaki şorak ovada kurulacağı müjdesini Cemal Sevindi Hoca’dan alıyoruz. Bu biraz olsun yüreğimize su serperken asıl ilk gördüğümüz alanların imara ve yok edilmeye açılması ise yüreğimi burkuyor.

kuş cenneti erzurum

Çektiğim fotoğrafları bu yazıda sizlerle paylaşırken beni bu geziye davet eden Murat Ertaş Beye, sıcak ilgisini ve coşkun yüreği ile çalışan Cemal Sevindi Hoca ve öğrencilerine, Bize araç tesis edip, Tebrizkapı mekanında buluşmamızı sağlayan Erzurum Büyükşehir Belediyesine ve başkanımız Sayın Mehmet Sekmen Bey’e çok teşekkür ediyorum.